Allt du behöver veta om affischer

En affisch är strängt taget ett blad, men när man kommer upp i storlekar runt A2 och större så brukar bladet kallas affisch. 50x70cm och 70x100cm är klassiska mått på en affisch men en affisch kan naturligtvis vara vilket format som helst.

img

En affisch är strängt taget ett blad, men när man kommer upp i storlekar runt A2 och större så brukar bladet kallas affisch. 50x70cm och 70x100cm är klassiska mått på en affisch men en affisch kan naturligtvis vara vilket format som helst.

Typiskt (men inte utan undantag) är en affisch också en produkt som tryck bara på en sida. Om man ska distribuera sin affisch så är det klokt att tänka till på hur. I stafetter ? eller nedfalsad och kuverterad ? Om man väljer att falsa så måste man se till att affischen får plats i de tänkta kuverten.

I övrigt så gäller i princip samma sak för en affisch som för ett blad. Den kan lamineras, präglas, stansas även om också det bara sker undantagsvis.

I väldigt små upplagor (någonstans mellan 1-25ex) så är det ofta mest ekonomiskt att trycka digitalt medan större upplagor är mer fördelaktigt att trycka i offset.

banner
KUNDCASE
SALT

Norrmalmstryckeriet / Sandvikens Tryckeri har varit Memiras helhetsleverantör för trycksaker under lång tid.

LÄS MER

Trycktjänster för varje behov

Här ser du ett urval av våra tjänster, men kom ihåg att du kan fråga oss om allt vad gäller tryck. Från början till slut.

  • "Norrmalms tryckeriet är en trygg och professionell partner. Trycket håller alltid absoluta världsklass och kommer på utlovad tid. Med andra ord, helt perfekt. ”

    Patrick Kämpe Jajja Media Group AB
  • "Norrmalmstryckeriet är en trygg och kunnig samarbetspartner som alltid levererar på topp, dessutom till vettiga priser.”

    Björn Jansson, Projektledare Repro 8
  • "De har en suverän förmåga att hitta tryckekonomiska lösningar på våra kreativa idéer.”

    Susanne Fridolfsson, VD Gomorron Reklambyrå
  • Vi har valt att samarbeta med Norrmalmstryckeriet eftersom de alltid levererar mer än man förväntar sig. Det är inte alla tryckerier som både kan se helheten i en produktion och samtidigt ha koll på detaljer i en trycksak. Jag brukar hänvisa till när de ringde mig och påpekade att ett ord i en flersidig broschyr var felstavat. Det är service!

    Olov Wetterlund, Marknadsassistent Mitsubishi Motors / MMC Bilar Sverige AB
[wpforms id="641"]
[wpforms id="639"]
[wpforms id="313"]
[wpforms id="309"]